Norak: wereldwijde merken
Om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en in te kunnen spelen op de veranderende markt, volgt Norak sinds jaar en dag een strategie van duurzame groei en versterkt haar positie met vestigingen over de hele wereld.
Noraktrad S.L.
Noraktrad S.L. werd in 1993 opgericht als een van de bedrijven van Norak Group om kwalitatief hoogwaardige taalservices als vertalingen, tolkdiensten en aanverwante diensten te kunnen bieden. In het begin ging het daarbij vooral om de disciplines technologie, geneeskunde, farmacie, merken en patenten alsmede juridische vertalingen in hoofdzakelijk westelijke taalcombinaties.
In de loop der jaren groeide het aantal diensten en sectoren mee met het aantal talen dat we beheersen. Onze cijfers spreken voor zich, net als de mate van tevredenheid bij onze klanten binnen een almaar groeiend klantportfolio.
Norak Asia Pacific Ltd
De opening van de vestiging in Hongkong is onderdeel van de wereldwijde strategie om de service van Norak voor klanten in Aziatische landen te verbeteren. De lokale aanwezigheid is voor Norak een voorwaarde om de communicatie met bedrijven die gebruikmaken van onze diensten op het gebied van vertaling en lokalisatie te vereenvoudigen. De aanwezigheid aldaar is in het licht van de groeiende zakelijke betrekkingen tussen Europa en de Aziatische landen ook van belang om nieuwe klanten te werven.
Norak Translations Corp.
Deze vestiging werd opgericht om te kunnen voldoen aan de groeiende vraag op de Amerikaanse markt en om in te kunnen spelen op de vraag van onze klanten naar vertaalservices op het gebied van auteursrecht en intellectueel eigendom. Met onze vestiging in Miami zijn we in staat om duurzaam te groeien en onze bekendheid in de Verenigde Staten te vergroten.
Norak Vertaalservice powered by Mediamixx
Norak en het bureau voor Nederlands-Duitse communicatie mediamixx besloten in 2017 om een joint venture aan te gaan. Doel was om elkaar op deze manier te versterken, met vereende krachten de specialisaties van beide bedrijven te verdiepen en zo een aanbod voor de Nederlandse vertaalmarkt te ontwikkelen dat meerwaarde heeft. De gebundelde kennis op nieuwe werkterreinen en de talrijke samenwerkingsmogelijkheden bieden grote voordelen voor de brede klantenkring van beide bedrijven.